Söndagen samma helg!

Bonita hade definitivt fått blodad tand, där i bäcken. Och eftersom det var närmare 30 grader varmt beslutade sig jag, mamma och danne att ta en tripp upp till en sjö långt uppe i skogen över Bohus. Mettjärn, uttalas Met-Tjärn. Den är relativt orörd och har klippstränder, ingen växtlighet eller djurliv och är ganska jobbig att gå till. Det är en bit att gå, efter en bit på guppig grusväg med bil. För er som är onödigt engagerade i vad som händer just nu i sommar behöver jag kanske inte berätta att det varit en skogsbrand i Ale tidigare i somras, en brand som lyckligvis inte hann enda farm till Bohus. Men stora delar av skogen runt Mettjärn hann brännas ganska rejält. Så är du observant kan du se några brända stammar i skogen, samt att vissa delar ser höströda ut.

Det var Bonitas livs första besök vid en Sjö. I hennes ögon var det nog en av de roligaste leksaker hon sett. En vattenpöl som hon och mamma kunde leka ordentligt i! och både mattarna och hussen lekte också i den, med henne! Hon trodde nog att det var julafton. Hon simmade tills hon bokstavligt talat inte orkade längre. Hon började gnälla och sjönk som en sten, kom upp till ytan och sjönk igen. Mamma fiskade upp henne på land och satte sig med henne där tills hon hämtat sig. Stackars liten, har ju inget underhudsfett, så hon skakade ordentligt av kyla. Men lika glad var hon ändå, och det var ett helvete att hålla henne borta från vattnet!

jag hade inte med mig min systemkamera till sjön, däremot tog jag några bilder med mobilen. Jag lyckades bland annat få med just när mamma fiskade upp lilla Bonita ur vattnet, även om det inte är mycket att se. Men här kommer några söta, om än lite suddiga, bilder!


Catchy på ingång!

Glad vovve!

Två lyckliga vovvar!

Smutstroll

Brickmans lilla Gris!

Annies två små Älsklingar.

Valp smutsade ner Annies älskling, haha!

Mammas rena handduk.

Mamma räddar Bonita

danne och mamma gnuggar Bonita varm och torr(are).

Vår valp har våffel-päls på huvudet!

Vår söta lilla Toka!

Och Bonita kunde ändå inte hålla sig Torr bakom öronen.

Bonita sov gott den kvällen, helt utmattad. Men jag tror faktiskt att hon tyckte att det var värt det.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag ser att Bonita har samma graciösa sittställning som Birka.. ;)

Birka tycker inte om att simma, men hon springer runt i vattnet och plaskar och försöker äta upp alla vattendroppar hon stänker upp med sina enorma tassar;)

2009-07-15 @ 10:24:09
URL: http://rideronthestorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0