Vem är... Annie?

Vi tycker att det är dags att presentera oss Mattar.


Mitt namn är Annie. Det är jag som har skrivit Blogg-inläggen såhär långt, så jag börjar helt fräckt med mig själv. Jag anser att en hund formas av sin omgivning. Som Catchys mattar kanske någon är intresserad av att veta vilka vi är och vad vi pysslar med?

Namn: Annie Eva Wilhelmina Brickman-Sühl
Smeknamn: Hopparbimbon, Blondie osv...
Ålder: 18 år, född 1991
Bor: numera i Växjö
Sysselsättning: Pluggar 2:a året på Gymnasiet.
Intressen: Design, friidrott, (sims2), Pojkvännen, foto... det finns en del att tycka om!
Hobby: Att måla, men tiden kanske inte alltid räcker till.
3 drömmar: Att bli arkitekt, att få bli författare och att få leva ett lyckligt liv med Danne.
Gamla drömyrken: Jag ville bli konditor när jag var ca 10 år gammal. Men då sa min pappa att det var dåligt betalt, kassa arbetstider och att jag skulle tröttna på att äta kakor. Då ändrade jag mig. Jag ville bli ridlärare istället. Och pappa bara skakade på huvudet åt mig och suckade. Det var i hans ögon inte mycket bättre. Lönen och arbetstiderna som ridlärare är ju inte direkt superbra... men man tröttnar inte på kakor!
Nya planer: Att bli arkitekt, och på fritiden få skriva och måla.
Favoritdjur: Det står mellan hund och häst. Men häst rymms inte i min lägenhet så det får väl bli hund.
Favoritfärg: Grön, på andraplats brun.
Drömresemål: Antika grekland eller andra kulturella platser med gamla byggnadsverk.
Favoritlek med Catchy: Ta fatt!
Gör helst inte på fritiden: Pluggar...
Det här skulle jag ta med mig på en öde ö: En bra bok, pojkvännen Danne samt en motorbåt så att vi kan åka hem när vi tröttnar.
Jag älskar: Förutom Danne och Catchy? Rättvisa, underbara människor, träning och alla skapande aktiviteter.
Jag hatar: Missförstånd, snålhet och själviskhet.
Favoritårstid: Våren med sina vackra vitsippor.
Det här är jag med 5 ord: Pigg, Galen, Glad, Omtänksam, Envis.

Annie, utanför vårt radhus i Bohus.

Det var lite om Catchys Lill-Matte Annie!

header

kollage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0